نکات ضروری سفر
نکات ضروری سفر

یادآوری میشود که بسیاری از این وسایل و تجهیزات به مدت زمان، محل، فصل، امکانات و تجهیزات مقصد، چگونگی سفر و عوامل دیگری بستگی دارد و لزومی نیست همه آن ها همراه شما باشند، بلکه بنا به شرایط سفر انتخاب و همراه خود ببرید (فقط برای یادآوری).

نکات قبل از شروع سفر:

- جستجوی و پرسجو ،کسب اطلاعات کامل در مورد مناطق دیدنی و استفاده از تجربه سفرکرده های قبلی( مطالعه سفرنامه های مربوطه و نوت برداری نکات کلیدی و مهم ) به ویژه برای سفرهای ماجراجویانه به مناطق کم سفر و ناشناخته.

- مشاوره با پزشک خود در مورد شرایط سفر و عمل به توصیه های پزشکی.

- تهیه یک کپی از برخی از مدارک خود مانند گواهینامه، کارت شناسایی، دفترچه بیمه و ... و نگهداری جداگانه از مدارک اصلی در صورت گم

کردن مدارک، داشتن آن ها لازم می شود، مطمئن شوید که مدارک دارای اعتبار میباشند. راه دیگر این است که در تلفن همراه خود عکس

تمامی مدارک، گذرنامه ها، بلیط، واچر هتل یا فاکتور رزرو ویلا و . . . را به همراه داشته باشید.

- برنامه سفر و مسافرت خود را با یکی از آشنایان یا دوستان خود در میان بگذارید و بگویید که به کجا و برای چه مدت می روید، کلیدی از خانه دراختیار او قرار دهید.

- تهیه بیمه مسافرتی انفرادی جهت اطمینان بیشتر. (لازم به ذکر است اکثر تورهای گروهی بیمه گروهی به همراه دادند اما بهتر است با آن بسنده نکنید و بیمه انفرادی برای خود و تمامی همراهان خود تهیه کنید).

- چک کردن خودرو شامل: باد لاستیک ها و زاپاس ،روشنایی چراغ ها به ویژه چراغ ترمز فیلتر هوا فیلتر روغن - - - - - آب شیشه شور و آب رادیاتور  و همچنین قراردادن جک و آچار مناسب در خودرو.

نکات هنگام حرکت برای سفر بررسی کنید:

- قطع پریز برق تلویزیون، کامپیوتر، وسایل صوتی و ...

- قطع شیر اصلی آب و گاز

- بستن درها و پنجره ها

- خاموش کردن چراغهای اضافی

- سم پاشی و زدن حشره کش داخل حمام، دستشویی و آشپزخانه

- آب و غذا و لباس گرم و پتوی مسافرتی در فصل سرد سال یا برای سفر به ییلاق

- آب و غذا برای حیوانات خانگی / گیاهان، گلدانها و باغچه خانه ( سپردن آنها به فرد دیگر برای نگهداری)

- تمیز کردن یخچال و بیرون گذاشتن غذاهای فاسد شدنی

- بیرون گذاشتن زباله ها حتماً

- وسایل با ارزش داخل حیاط را بردارید

- قفل کردن ساک و کیفهایی که در فرودگاه یا پایانه بازرسی نمیشوند

- خانه به گونه ای ترک شود که گویی در آن حضور دارید ، روشن گذاشتن یک لامپ، رادیو و ...

- فعال کردن دزدگیر / سیستم امنیتی خانه ، یادتان باشد یک ریموت از دزدگیر را نزد آشنایان یا نزدیکان مورد اعتماد قرار دهید.

توصیه های حین سفر:

- مقداری از پول خود را در کیف گردنی یا در جوراب نازک قرار داده و به لباس زیر خود بدوزید، تمامی دارایی خود را یکجا قرار ندهید تاچنانچه دچار دستبرد قرار گرفتید و یا پول های نقد را گم کردید بتوانید چند روزی گذران کنید.

- مدارک و پول خود را در کیفی که احتمال گم شدن دارد قرار ندهید.

- به کیف و ساکهای خود یک نخ یا روبان رنگی یا نشانه اختصاصی دیگری بگذارید که به آسانی آنها را بشناسید، یا فرد دیگری آن ها را اشتباها با خود نبرند.

- اعتبار مدارک خودرو و بیمه های خود را پیش از سفر بررسی و نسبت به تمدید آنها اقدام کنید.

- لیستی از شماره تماسهای ضروری خود همراه داشته باشید تا در صورت نداشتن شارژ یا گم شدن تلفن همراه خود بتوانید تماس بگیرید.

- از خرید یخ از جاهایی که احتمال آلودگی آب وجود دارد یا به سلامت آب شک دارید، خودداری کنید.

- در مسافرت هایی که در کوهستان، دشت و یا جنگل اقامت می کنید، اسپری دفع حشرات را در کفش، جوراب، دم پاچه شلوار، و سر آستین خود بزنید.

- غذاهای محلی را فراموش نکنید، چرا که می تواند از خاطرات خوب سفرتان باشد، خوردن پیاز و ماست و زیتون برای جلوگیری از مشکلات احتمالی هم توصیه می شود.

- زباله ها را در طبیعت رها نکنید (در کیسه های همراه خود جمع آوری کنید).

- در حفظ طبیعت و آثار تاریخی کوشا باشید.

- هنگام اتراق و چادر زدن در طبیعت، از محل استراحت خود مطمئن باشید که لانه حیوانات گزنده (مار، عقرب، ...) نباشد.

- از استراحت در محل های خطرناک مانند زیر دیوارقدیمی و صخره ها و ... خودداری نمایید.

- هنگام تماشا یا گرفتن عکس سلفی از لبه های پرتگاهی فاصله بگیرید.

- یک شامپو کوچک برای از بین بردن اثر بجا مانده از حشرات روی شیشه ماشین همراه داشته باشید، کافی است چند قطره شامپو را روی شیشه بریزید و برف پاک کن و آب پاش را روشن کنید.

- هنگام رانندگی، خونسرد باشید و قوانین را رعایت کنید. از بد رانندگی کردن یا رعایت نکردن قوانین توسط دیگران عصبانی نشوید.

- مهم ترین توصیه سفر اینکه در طول سفر تلاش کنید خونسرد باشید و بخاطر موضوعات کوچک آرامش خود و همسفرانتان را بر هم نزنید، زود عصبانی نشوید، بدانید که لذت بردن از سفر حق شما و همسفرانتان است.

ویلایاب سفر خوب و خوشی را برایتان آرزومند است.www.villaayab.com

1399/07/13