نظافت در زمان کرنا
نظافت در زمان کرنا

چگونه اقامتگاه‌های مسافری خود را ضد عفونی‌کنیم ( ویژه کرونا ) ؟

 

  • قبل از تمیز کردن هوای اتاق‌ها تهویه شوند

پنجره‌ها را باز کنید تا حداقل ۲۰ دقیقه هوای تازه گردش کند. در صورت امکان در طی فرآیند تمیز کردن، همه پنجره‌ها باز بماند.

  • ابتدا نظافت کنید سپس ضدعفونی را انجام دهید

تمیز کردن زمانی اتفاق می‌افتد که از صابون یا مواد شوینده و آب برای از بین بردن کثیفی، میکروب و ناخالصی‌ها استفاده می‌شود و ضدعفونی کردن به معنی استفاده از مواد شیمیایی مانند سفیدکننده‌ها و الکل بر روی سطوح برای نابودی ویروس است، انجام هر دو کار بهترین روش برای کاهش شیوع عفونت است.

  • برای ویروس کشی از ضدعفونی‌کننده مناسب استفاده شود

از محلول‌های سفیدکننده رقیق‌شده و یا مواد ضدعفونی با حداقل ۷۰٪ الکل جهت تمیز کردن استفاده شود.

  • روی سطوحی که غالباً لمس می‌شوند را حتماً تمرکز کنید

سطوحی مانند کلیدها، دستگیره درب اتاق‌ها، پیشخوان آشپزخانه، کنترل تلویزیون و اسپیلت و دستگیره‌های شیر آب در آشپزخانه و سرویس بهداشتی تنها تعدادی از این موارد هستند که باید ضدعفونی شوند. همچنین بهتر است ظروف آشپزخانه با دمای بالا شستشو شوند و در صورت امکان ظروف و سفره یک‌بارمصرف نیز تهیه شود و در دسترس میهمان قرار گیرد.

  • مبل‌ها، فرش‌ها و سایر سطوح نرم و متخلخل نیز با شامپو فرش شستشو شوند

هرگونه زباله قابل‌مشاهده از روی این سطوح زدوده شود، سپس از پاک‌کننده مناسب برای زدودن آلودگی‌ها استفاده شود.

  • ملحفه و روبالشی‌ها تعویض و شسته شوند

شستشوی ملحفه، روتختی، روبالشی و پتو فراموش نشود و برای هر رزرو جدید یک ست شسته شده و پاکیزه از ملحفه و روبالشی به میهمانان تحویل شود.

  • توالت و حمام تمیز و ضدعفونی شوند

حتماً ابتدا سیفون را کشید بعداز گذشت ده دقیقه با دقت فراوان به تمیز کردن و ضدعفونی توالت و قسمت‌های مختلف حمام اقدام کنید و موقع استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده حتماً ماسک استفاده کنید.

  • جاروبرقی بعد هر بار نظافت، کاملاً خالی کنید

جاروبرقی نیز به همراه سایر وسایل نظافت مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی ضدعفونی شود.

  • هنگام تمیز کردن از دستکش یکبارمصرف استفاده شود

برای حفظ سلامتی کارکنان و میهمانان، در طی نظافت حتماً از دستکش محافظتی استفاده شود. دستکش‌ها نیز باید بعد از هر بار تمیز کردن دور انداخته شوند. حتماً به کارکنان آموزش داده شود تا پس از اتمام کار بلافاصله دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

  • رعایت نکات بهداشتی در هنگام تحویل و تحول اقامتگاه

در هنگام تحویل و بدرقه مهانان اقامتگاه میزبانان باید از ماسک و دستکش محافظ استفاده نماید تا از هرگونه انتقال عوامل بیماری‌زا به خود و یا میهمانان خود پیشگیری کنند.

همچنین به‌صورت اکید از پذیرش میهمانانی که علائم مشخص بیماری کرونا دارند خودداری شود و ایشان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی راهنمایی گردند.

1399/08/26